"Az univerzum történetekből épül, nem atomokból" Muriel Rukeyser
A történetek tartják egyben az emberiséget. Már évezredekkel ezelőtt is, a bölcsektől (sámánoktól, varázslóktól… stb) hallott történetekből születtek ősi legendák, vallások alapjait fektették le. A történelem során minden kultúra elmesélte a maga történetét, melyeket ma mítoszokként ismerünk. Egész életünket át- és átszövik a különféle történetek, melyek a bölcsőtől a sírig kísérnek utunkon. Gyermekkorunkban mesének hívtuk őket, majd kalandregényeknek, a modern korban filmek, filmsorozatok lettek, de elmondható, hogy mindig ott voltak és vannak a hétköznapokban, hiszen „a történelem történetek mesélése”.
A jó történeteket pedig akár hétköznapi vagy különleges hősök mozgatják, mind hatással vannak az életünkre. Köztünk élnek, képmásuk a ruháinkat, tárgyainkat díszítik, mondataikat fejből tudva idézzük. A történetek megelevenednek mesehőseikben, karaktereikben, ikonikus tárgyaikban, jelképeikben, logójukban. A közös terekben testvériségeket hoznak létre, vígaszt nyújtanak, erőt adnak, történeteink jelképei, hősei ezáltal mindennapjaink legendájává válnak.
~~~
Az Assassins’s Creed számítógépes játékok kiemelkedő darabja a Valhalla névre keresztelt, 2020-ban kiadott játéka, mely a franchise tizenkettedik nagyobb része. A játék alapvetően az i.sz. 872–878. években játszódik, és egy kitalált történetet mesél el a vikingek Brit-szigetekre való terjeszkedése során. A játékosok Eivor Varinsdottirt, egy viking portyázót irányítanak, aki miközben új viking klánt próbál megalapítani Angliában, belekeveredik az Assassin Testvériség és a Templomos Rend között húzódó évszázados konfliktusba.
Az Assassins Creed ikonikussá vált logója ezúttal a Skandináv mitológiai stílusban díszítve az egyik legszebb logója a játékoknak