Miért nincs utánvét?
Bár az utánvételes fizetés hosszú ideje jelen van az online kereskedelem világában, számos webáruház tulajdonos úgy dönt, hogy nem vállalja ezt a lehetőséget.
Sajnos egyre gyakoribb, hogy a vásárlók hajlamosak könnyelműen, utánvéttel megrendelni a termékeket, majd azt a kiszállításkor nem veszik át, vagy törlik a rendelést a csomag kézbesítése előtt, mert
- időközben meggondolta magát
- elfelejti
- a megrendelés leadásakor még volt rá pénze, de mire a csomag odaért már elfogyott az erre szánt összeg
- vásárolt már időközben egy másik terméket (vagy eleve több áruházból rendelt, tudva azt, hogy az elsőnek odaérkező árut fogja átvenni, a később érkezőket nem, nem törődve azzal, hogy ezzel az áruháznak kárt okoz)
- eleve csalási szándékkal történt a vásárlás
A futárszolgálatok extra díjat számíthatnak fel az utánvétes csomagok kezeléséért, amit a kereskedőnek kell kifizetnie. Ha az utánvétes csomag kiszállításra, majd át nem vétel miatt visszaszállításra kerül, annak költsége (a visszaszállításé is!) a kereskedőt terheli, ami az 5000 Ft-is meghaladja csomagonként. Így nem elég, hogy a termék eladásából nem származik bevétel, a „vevő” még veszteséget is okoz az eladónak, mely ellen az eladó semmi más módon nem tud védekezni, (nem tud panaszt, vagy feljelentést tenni a neki kárt okozó vevő ellen) mint azzal, hogy nem teszi lehetővé az utánvétes fizetési módot.
Esetemben továbbá nem elhanyagolandó tény, hogy az ékszerek elkészítési időigényes folyamat. Ha olyan vevőnek készítek ékszert, akinek valójában nem áll szándékában megvásárolni a terméket, nem tudok olyannak készíteni, aki becsületesen szeretne, minél hamarabb a megvásárolt ékszerhez jutni.
Az ékszerek készítését, fotózását, a vásárlással kapcsolatos adminisztrációt és csomagkezelést egyedül végzem, így sem időm, sem felesleges pénzem nincs arra, hogy fals megrendeléseket teljesítsek.
A FENTIEKBŐL LÁTSZIK, HOGY A KERESKEDŐ AZ UTÁNVÉTES FIZETÉSI MÓD ÁLTAL SOKKAL KISZOLGÁLTATOTTABB HELYZETBEN VAN, MINT A VEVŐ!!!
ELLENBEN A VEVŐNEK KOMOLY BIZTOSÍTÉKAI VANNAK AZZAL, HA ONLINE KÁRTYÁS FIZETÉSI MÓDOT VÁLASZT:
Webáruházunkban SSL (Secure Sockets Layer) titkosítási protokoll működik, mely a technológia biztosítja, hogy adataid, amelyeket a fizetéskor megadsz (bankkártya-információk és más személyes adatok védelme), titkosított formában kerüljenek átvitelre. Emellett a kétlépcsős fizetési mód és más csalásellenes rendszerek védik a bankkártyás fizetőt.
Az online kártyás fizetési rendszerek – mint webáruházunkban a Simple - rendelkezik visszatérítési és vitarendezési mechanizmusokkal is. Tehát, ha problémát tapasztalsz - például sérült vagy hiányzó terméket kapsz, vagy egyáltalán nem kapod meg a megrendelt terméket - akkor a szolgáltató visszatéríti a tranzakció összegét, vagy vitarendezést kezdeményez a probléma rendezése érdekében.
DE A LEGFONTOSABB: NEM ÉRDEKEM SENKIT SEM BECSAPNI!
A webáruházban vállalkozásom adatai, elérhetőségei nyilvánosak, és meg kell felelnem a fogyasztóvédelmi – és még számos – előírásoknak. Szabálytalanság esetén a vevőnek lehetősége van az eladót feljelenteni. Amennyiben webáruházam működésében szabálytalanságot tapasztalnának, az számomra és vállalkozásomra fokozottan káros következményekkel járna, nem beszélve nevemre, becsületemre és megbízhatóságomra nézve! Célom minden szempontból az, hogy elégedett legyél mind a megvásárolt termékkel, mind a vásárlás folyamatával, ezt hivatottak biztosítani garanciáim is!
Kérlek, tekintsd meg kis családi kézművesműhelyünk Google porfilját, és értékeléseinket!
EZÉRT KÉRLEK, HOGY NE ÁLLJ EL A VÁSÁRLÁSI SZÁNDÉKODTÓL CSAK AZÉRT, MERT NINCS UTÁNVÉTES FIZETÉSI MÓD